Посилюються вимоги до залучення комерційних агентів для надання фінансових платіжних послуг
Які обмеження встановлені законодавством України для розрахунків електронними грошима?
Для електронного гаманця, що непоповнюється, максимальна сума електронних грошей не повинна перевищувати 5 000 грн.
Для електронного гаманця, що поповнюється, максимальна сума електронних грошей встановлюється не вище ніж передбачено статтею 20 Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищенняˮ (400 тис. грн.).
Користувачу/споживачу електронні гаманці відкриваються лише після здійснення заходів належної перевірки такого споживача/користувача, передбачених законодавством із питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
Проте, емітент е-грошей за умови застосування достатніх заходів щодо виявлення незвичних або підозрілих операцій та, якщо немає ознак пов’язаності такої фінансової операції з іншими операціями, має право не здійснювати належної перевірки споживача випадках, встановлених Положенням про випуск електронних грошей та здійснення платіжних операцій з ними, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 29 вересня 2022 року № 210
Як отримати платіжний інструмент?
Звернутися до емітента та укласти договір.
Емітент перед укладенням договору зобов'язаний ознайомити користувача з:
- умовами договору,
- тарифами на обслуговування,
- правилами користування.
У договорі має бути, зокрема, зазначено:
- перелік платіжних та інших операцій, які користувач має право здійснювати з використанням емітованого платіжного інструменту, правила та максимальний строк їх виконання,
- інформацію про ліміти та/або обмеження за операціями, порядок їх зміни;
- порядок забезпечення емітентом та користувачем заходів безпеки під час користування платіжним інструментом;
- процедуру взаємодії між емітентом та користувачем у разі здійснення помилкових, неналежних платіжних операцій та порядок звернення користувача за відшкодуванням збитків, завданих йому в результаті проведених платіжних операцій;
- інформацію про механізм захисту прав користувача та порядок врегулювання спірних питань, що виникають під час використання користувачем платіжного інструменту;
- відповідальність емітента та користувача.
Що робити у разі виникнення проблем з використанням емітованого платіжного інструменту?
У разі блокування, втрати платіжного інструменту/індивідуальної облікової інформації, вилучення платіжної картки банкоматом, неотримання коштів в банкоматі тощо необхідно звернутись до емітента.
Емітент зобов’язаний забезпечити користувачу можливість безоплатно в будь-який час повідомити емітента про втрату платіжного інструменту або індивідуальної облікової інформації та не допускати будь-якого використання платіжного інструменту після отримання такого повідомлення. Емітент зобов’язаний зазначити дату і час одержання повідомлення користувача про втрату платіжного інструменту під час реєстрації повідомлення.
А як можна буде отримати переказ свіфтом на картку?
Тут йдеться про переказ коштів у іноземній валюті, який здійснюються з рахунку на рахунок.
Тобто це уже наявні ідентифіковані клієнти банку. Він уже має інформацію про цих клієнтів, вивчив та розуміє їхні звичайні операції.
Якщо банку такий переказ здається незвичним і у нього виникнуть запитання – необхідно буде лише пояснити банку суть операції.